Zalando stelt Dentsu aan als mediabureau

Webwinkel Zalando stelt Dentsu aan als mediabureau in Nederland en België voor al zijn reclameactiviteiten. De beslissing volgt na een pitch voor het gericht samenbrengen van alle media bij één bureau.
Daarnaast is Dentsu vanaf deze maand verantwoordelijk voor alle traditionele above the line mediaplanning en -inkoop in de 25 markten waarin Zalando actief is, waaronder: Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Zweden, Italië, Polen en Spanje. Above the line omvat alle uitingen gericht op de grote massa, zoals radio en tv.
Door met slechts een partner te werken in alle landen kan Zalando sneller internationaal handelen en continuïteit houden in zijn campagnes.
Zalando genereerde in het derde kwartaal van 2022 een bruto handelswaarde van 3,3 miljard euro (+7,1%). Dat is deels uit het zelf in- en verkopen van artikelen en deels uit de exploitatie van zijn handelssite. Derde partijen, zoals kledingmerken, gebruiken de infrastructuur van Zalando dan om hun spullen in in de schappen te leggen, die daar te promoten en te laten verzenden door het Duitse e-commercebedrijf.
Het aantal actieve klanten steeg in die periode met acht procent en kwam voor het eerst boven de vijftig miljoen uit.

Lees hier het bericht