Designmarktplaats Whoppah heeft een investeringsronde van 4,7 miljoen euro afgerond. Dat is heel wat minder dan de 10 miljoen waar oprichter Thomas Bunnik vorig jaar nog op mikte.
‘Als gevolg van veranderende marktomstandigheden, met hogere rentes, inflatie en druk op de financieringsmarkt, hebben we ervoor gekozen om het een jaar op te schuiven,’ zegt Bunnik tegen Quote. ‘We hebben deze zomer besloten om voor een veiligere aanpak te kiezen en ons niet tot de nek in een financiering te steken bij partijen die behoorlijk restrictief kunnen zijn. Eerst winstgevend worden. Dan hebben we volgend jaar ook een betere onderhandelingspositie.’
De recente investering werd opgehaald bij een groep van bestaande en nieuwe investeerders, waaronder Quote 500-lid Jaap Kooijman, oprichter van detacheringsbedrijf YER. Met de miljoenen die zijn opgehaald wil Whoppah eerst winstgevendheid bereiken. Het platform haalde vorig jaar de beoogde omzet van 25 miljoen.
Whoppah hoopte op zo’n duizend nieuwe registraties per dag en die ambitie is geslaagd. De groep gebruikers die na een eerste aankoop terugkeren groeit ook.