Virtuele hosts moeten menselijke presentatoren vervangen bij livestreams

Een aantal Chinese technologiebedrijven werkt aan AI gestuurde presentatoren voor e-commerce livestreams, waardoor kanalen 24 uur per dag in de lucht kunnen blijven.
Virtuele hosts zouden theoretisch de 400.000 menselijke livestreamers kunnen vervangen op platforms zoals Taobao Live van Alibaba Group Holding, WeChat van Tencent Holdings of Douyin.
De kosten van een virtuele host zijn veel lager dan die van een menselijke livestreamer, volgens Hugo Huang, oprichter van de in Guangzhou gevestigde virtuele hostingtprovider Sansongshuzi.
Huangs bedrijf vraagt 500 yuan (70 dollar) voor hosts die verschijnen in korte video’s of livestreamingsessies. Een menselijke gastheer en het huren van een fysieke studio komt neer op 50.000 yuan per maand.
Een aantal grote merken die betrokken zijn bij de Chinese live-streaming e-commercemarkt hebben al interesse getoond in het experimenteren met generatieve AI-gestuurde virtuele hosts, volgens Gao Zilong, chief operations officer bij WH Zones, een in Beijing gevestigde start-up die virtuele influencers ontwikkelt en exploiteert.
Op dit moment worden zowel tweedimensionale (2D) als driedimensionale (3D) simulatietechnologieën gebruikt om virtuele hosts te ontwikkelen.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.
Cookie instellingen

Lees hier het bericht