Verkopers Shopify realiseren omzetrecord van $7.5 miljard rond Black Friday

Verkooppartners van Shopify realiseerden rond Black Friday en Cyber Monday een totaalomzet van meer dan 7.5 miljard dollar. Van 25 november tot 28 november steeg de totale verkoop met 19 procent ten opzichte van de omzet die vorig jaar.
Het aantal consumenten in Nederland dat aankopen deed bij Shopify-verkopers tijdens het afgelopen weekend is ten opzichte van 2021 met 43.1 procent toegenomen. Deze consumenten kochten voor gemiddeld 82,86 euro per persoon, vergeleken met 77,83 euro tijdens Black Friday Cyber Monday in 2021.
Kleding & accessoires vormde voor Nederlandse consumenten de populairste productcategorie, gevolgd door Health & beauty en Home & garden. Ook het aandeel van de mobiele aankopen in de totale aankopen steeg ten opzichte van 2021 naar 75 procent en dat van desktopaankopen naar 25 procent.
In totaal werden 45 procent van het totaal aantal online bestellingen bij Nederlandse Shopify-verkopers buiten Nederland gedaan. Nederlandse webshops zijn het meest in trek in Duitsland, de Verenigde Staten en België.
• De piekverkoop bedroeg $3.5 miljoen dollar op Black Friday om 12.01 uur in de tijdzone Eastern Time (ET).
• Wereldwijd gaven meer dan 52 miljoen consumenten in het weekend gemiddeld $102.10 per bestelling uit. Dat is hoger dan het gemiddelde van $100.70 at het vorige feestweekend in 2021 is gedeeld.
• Het aandeel van de mobiele aankopen was 73 procent en dat van desktopaankopen 27 procent. Dit betekent een lichte stijging ten opzichte van Black Friday en Cyber Monday vorig jaar, toen het aandeel van mobiel 71 procent was en dat van desktop 29 procent.

Lees hier het bericht