Uitstel van betaling voor DSP MediaMath

De Amerikaanse specialist in reclametechnologie MediaMath heeft uitstel van betaling gekregen.
Het bedrijf dat geldt als een van de oudere DPS’s wist geen nieuw groeikapitaal op te halen. Evenmin lukte het om op korte termijn een branchegenoot te vinden die het bedrijf wilde overnemen.
MediaMath is een bedrijf dat met behulp van technologie het bereik van mediasites bundelt en dat ontsluit richting adverteerders. Die bieden op een veiling bij opbod, vaak op basis van profieldata die uit cookies zijn verkregen. In Europa is dit kwijnende business.
Het DSP-platform draait niet meer. Een klein kernteam houdt de operaties in stand voor het geval er zich een belangstellende koper meldt. Er werkte driehonderd man. Zij bedienden 3.500 merken en mediabureaus.
Aangesloten uitgevers uitgevers verdienen nu geen geld. Dat loopt al snel in de miljoenen dollars. Vaktitel AdExchanger vermoedt dat partijen als The Trade Desk, Viant en Google snel het gat dat MediaMath achterlaat zullen vullen.
Foto: Dr. Savage (cc)

Lees hier het bericht