De uitgeverij van reisgidsen Time to Momo neemt een eigen boekingssite in bedrijf waar reizigers bij voorgeselecteerde hotels direct slaapruimte kunnen boeken.
Hiertoe heeft directeur Rene Bego zelfs een apart bedrijf opgezet, naar de boekenuitgeverij. Time to Momo Online is de digitale exploitant naast de printbusiness en voor Bego een vehikel om zelf meer greep te krijgen op hoe hij zijn klanten bedient.
Het was al langer mogelijk om bij Time to Momo hotels te boeken, maar daarvoor werden aspirant-reizgers wel doorgeklikt naar Booking.com. Die tijd is voorbij. Met behulp van technologie van Desty uit Hilversum biedt de uitgeverij nu zowel inspiratie voor de reizen, vanuit de uitgeeftak, én de plek om deze te boeken.
In de nieuwe constellatie kan Bego zijn klanten een zoek- en boekervaring bieden die helemaal in de stijl en beleving is van zijn merk. Daar komt bij, dat zijn klanten geen data meer neerleggen aan Booking.com , noch diens bulkmails ontvangen.
“Wij bepalen aan de voorkant de selectie hotels die bij ons publiek passen. Voor Parijs betekent dat bijvoorbeeld dat je bij Booking.com vijfduizend hotels te zien krijgt maar bij ons slechts 120. Nu we controle hebben op het proces kunnen we gaan leren hoe we persoonlijker adviezen kunnen geven. Concrete inzichten kan ik nog niet delen. We zijn pas sinds vrijdag live.”
“In 2020 bedachten we, dat als we dit serieus doen dat je dan een apart bedrijf moet maken. Online exploitatie is iets totaal anders dan een printuitgeverij.”
De Rotterdamse hotelboeker is nu live in veertig steden. Bego gaat de nieuwe dienst in een later stadium ook via zijn app aanbieden.
Reizgers die via internet een trip boeken, krijgen als cadeau gratis een gedrukte reisgids cadeau.
Foto: R Boed (cc)