TikTok gaat een nieuwe advertentieformule lanceren binnen de pagina met zoekresultaten. Met de ‘Search Ads Toggle’ kunnen adverteerders zich richten op de gebruikers van het platform die specifiek meer willen weten over nieuwe producten of merken door zoekopdrachten in het zoekvak van de app te typen.
Het bedrijf belooft ook merkveiligheid als onderdeel van dit aanbod, waarbij adverteerders uitsluitingszoekwoorden kunnen toevoegen aan de advertentiegroep en zo niet tussen minder gewenste zoekresultaten verschijnen.
Vroege testers zijn merken als Clinique en DIBS Beauty. Clinique zag een toename van 51 procent in klikfrequenties en een stijging van 7,4 procent in advertentieherinnering, zegt TikTok.
‘Zoeken, naast vele andere functies op TikTok, stelt gebruikers in staat om diverse merken en producten op TikTok te ontdekken,” zei Ray (Jiayi) Cao, TikTok’s wereldwijde hoofd van Monetization Product Solution & Operation, in een verklaring over de lancering.