Tik op de vingers voor Google Shopping

In Duitsland krijgt Google Shopping een tik op de vingers, omdat het oneerlijke prijzen toonde.
De lokale variant op de Stichting Reclame Code ontving een klacht van een gebruiker die zich benadeeld voelde door Googles product- en prijsvergelijker. Het goedkoopste product uit een overzicht bleek netto behoorlijk duur.
Inderdaad was de gewraakte productprijs de goedkoopste in het overzicht. De winkelier gaf echter niet aan, dat er nog zes euro verzendkosten bij zouden komen. Wie gratis verzending wilde, moest voor minstens vijftig euro aan goederen bestellen.
Ter vergelijking: een andere winkelier gaf in het Google-overzicht wel een prijs inclusief verzendkosten en adverteerde daarom een prijs van 25,99 euro.
De Wettbewerbszentrale, het zelfregulerende instituut voor de reclamebranche, heeft de advertentie offline laten halen en geeft de markt daarmee een signaal om met nauwkeuriger en geen dubieuze prijsstellingen te hanteren.
Foto: /darkismus (cc)

Lees hier het bericht