Talpa Media Solutions, onderdeel van Talpa Network, biedt klanten een nieuwe adverteermogelijkheid in de vorm van Dynamic Audio Advertenties. Met ‘text to speech’ wordt tekst via kunstmatige intelligentie omgezet naar spraak. Op die manier kunnen consumenten volgens Talpa persoonlijker worden aangesproken.
Boven op het omzetten van tekst naar spraak biedt de technologie de mogelijkheid om je boodschap via een audiospot persoonlijk relevant te maken op het niveau van bijvoorbeeld muziekvoorkeur, locatie, weer en dynamic pricing.
Ook zijn er mogelijkheden voor het uitbreiden van sonic branding elementen als het eigen soundlogo en muziek die past bij de (audio) identiteot van de adverteerder. Naast een variëteit aan stemmen in het systeem bestaat ook de mogelijkheid om een eigen stem te laten synthetiseren.
De dynamische audiopropositie is vanaf heden ook buiten de Talpa Network/OMS-zenders in te zetten.
‘Met deze innovatieve technologie kan je op schaal persoonlijk relevante audiospots creëren en brengen we Dynamic Creative Optimization (DCO), wat we al kennen binnen video en display, als eerste partij in Nederland naar de wereld van audioadvertising. Met deze nieuwe technologie verwachten we dat de totale (digitale) audiobestedingen binnen de advertentiemarkt significant zal toenemen’, aldus Jort Koopman, Commercieel Manager Audio binnen Talpa Network.