Stabiele cijfers voor VodafoneZiggo

Vodafone Ziggo presenteerde gisteren stabiele cijfers. Het aantal vast-mobiele gebruikers steeg met 22.000. Vast breedband leverde 6500 nieuwe aansluitingen op. Mobiel postpaid resulteerde in 26.000 nieuwe abonnees.
Het totale aantal aansluitingen aan het einde van het jaar bedroeg 7,3 miljoen, waarvan 3,6 miljoen breedband (pdf).
Toch nam de omzet in het vierde kwartaal licht terug, namelijk net boven de 1 miljard euro. Dit is nagenoeg gelijk aan het voorgaande kwartaal. Het operationele bedrijfsresultaat bleef dit laatste kwartaal ook ruwweg hetzelfde als het kwartaal ervoor en bedraagt 478 miljoen euro.
De totale omzet over het hele jaar 2022 was stabiel ten opzichte van 2021 en bedraagt afgerond 4,1 miljard euro. Ook de aangepaste EBITDA over 2022 komt overeen met 2021.
Vodafone Ziggo houdt wel rekening met mindere resultaten in de komende periode als gevolg van hogere kosten.
In 2022 is het aantal huishoudens dat SmartWifi-pods gebruikt gestegen naar totaal 1,6 miljoen. Door het vele thuiswerken en online gamen wordt ook een snel en stabiel draadloos netwerk in huis steeds belangrijker. VodafoneZiggo verwacht dat eind 2023 bijna 60 procent van de huishoudens de SmartWifi-pods gebruikt.
VodafoneZiggo vervangt sinds 2022 versneld de oude mediaboxen voor de nieuwe generatie energiezuinige en kleinere apparaten. 1,9 miljoen klanten beschikken inmiddels over een Mediabox Next of een Next Mini. De Mediabox Next Mini is energie-efficiënter en bestaat voor 85 procent uit gerecycled materiaal. Daarnaast is hij strak verpakt in karton, om zo min mogelijk verpakkingsmateriaal te gebruiken en flink te besparen op plasticgebruik.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.
Cookie instellingen

Lees hier het bericht