De Spotler Group neemt Shopping Minds over, een cloud customer data platform dat gerichte omnichannel winkelervaringen moet bieden.
Spotler heeft zijn portfolio van merken de laatste tijd fors uitgebreid, onder meer met Tripolis, Squeezely, Pure360, Flowmailer, Sooqr en OBI4wan. Samen bedienen ze meer dan 4000 klanten in 15 landen, die elk jaar meer dan
18 miljard berichten versturen.
Dit voorjaar besloten diverse Nederlandse bedrijven met de focus op e-mail automation software binnen de Spotler Group hebben om de krachten de bundelen en onder de naam Spotler als één organisatie te opereren.
Naast de doorontwikkeling, verkoop en levering van de eigen software, zou de nieuwe organisatie zich gaan toespitsen op de verkoop en levering van andere marketing technologie. Zo werd ook het Customer Data Platform (CDP) van Squeezely geleverd aan klanten van de Spotler organisatie.
Daar komt dus nu weer een bedrijf bij. In 2015 zagen de oprichters van Shopping Minds een gat in de markt. Hun klanten, waaronder Etrias Group, SNP Natuurreizen en Bax Music, hadden een praktische cloudoplossing nodig om inzichten te verkrijgen en in gepersonaliseerde ervaringen, met respect voor de privacy.
De technologie van Shopping Minds wordt toegevoegd aan dat van Squeezely, dat gepersonaliseerde ervaringen in e-commerce wil verbeteren. ‘Door onze krachten te bundelen met onze nieuwe collega’s bij Shopping Minds versnellen we onze missie.’