Spotify vangt duizenden nieuwe reclameklanten met campagne

Een b2b-campagne voor de reclamemarkt heeft Spotify vele duizenden nieuwe klanten opgeleverd die het audioplatform willen inzetten voor hun reclameboodschappen.
De ‘All Ears On You’-campagne van Spotify viel afgelopen maandag in de prijzen in Engeland vanwege zijn onconventionele, gerichte aanpak. Bij de bekendmaking van de winnaars van The Drum Awards vielen er ook enkele gebruikscijfers die het succes verklappen.
Spotifys b2b-campagne genereerde 1,5 miljard impressies en bereikte 185.000 gebruikers van de muziekdienst. Een deel van hen, zeker tienduizend man, wordt omschreven als ‘met hoge potentie’.
De campagne had twee onderdelen. Het eerste richtte zich op veertien CMO’s van internationale bedrijven. Zij krijgen elk een eigen liedje, album art en playlist opgestuurd. Elk creatie was uniek en gebaseerd op de online profielen van de betreffende persoon. Daarmee wilde Spotify de kwaliteit van zijn targetingmogelijkheden illustreren.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.
Cookie instellingen

Vervolgens werd de campagne breder getrokken en verspreid onder honderdduizenden professionals uit de reclame- en marketingindustrie. Met deze video illustreren de Zweden hoe betrokken hun publiek is:

Aan het einde van het derde kwartaal van 2022 (PDF) had Spotify 456 miljoen geregistreerde gebruikers (+20%). Het aantal gebruikers zonder abonnement steeg in een jaar tijd met 24 procent tot 273 miljoen. Deze groep krijgt tijdens het luisteren naar muziek, podcasts en boeken reclame voorgeschoteld. De ‘All Ears On You’-campagne moest dit waarde van dit reclamevehikel duidelijker onder de aandacht brengen.
In de drie maanden tot 1 oktober realiseerde Spotify een omzet van drie miljard euro (+21%). De reclame-omzet steeg met negentien procent tot 385 miljoen euro, oftewel dertien procent van de omzet.

De grootse groei in de reclamebusiness is afkomstig uit podcasts.

Lees hier het bericht