Snap presteert beter dan verwacht

Het bedrijf achter Snapchat presenteerde dinsdag beter dan verwachte kwartaalresultaten. Het bedrijf heeft echter moeite om de omzet consequent te laten groeien en rivalen zoals Facebook-eigenaar Meta Platforms in te halen.
De omzet daalde licht naar iets meer dan 1 miljard dollar, en ook dit kwartaal eindigde Snap met rode cijfers: een nettoverlies van 377 miljoen dollar tegen 422 miljoen een jaar geleden.
Beleggers hielden al rekening met een dalende trend. In het eerste kwartaal daalden de inkomsten van Snap ook al met 7 procent op jaarbasis tot ongeveer 989 miljoen dollar.
Snap ziet het aantal dagelijks actieve gebruikers nog altijd toenemen, met 50 miljoen afgelopen kwartaal, tot 397 miljoen. Nieuwe gebruikers kwamen zowel uit Europa als de VS. Snap denkt in het derde kwartaal de 400 miljoen te passeren.
Ook was er een recordaantal adverteerders actief in het tweede kwartaal.
Snap zegt dat zijn My AI chatbot door 150 miljoen gebruikers is ondervraagd met meer dan 10 miljard berichten.
Het in Santa Monica, Californië gevestigde bedrijf schat dat de omzet in het derde kwartaal tussen de 1,07 miljard en 1,13 miljard dollar zal liggen.
Snap heeft Natascha Chamuleau benoemd tot de nieuwe General Manager Nederland. Chamuleau zal het Nederlandse team leiden en verantwoordelijk zijn voor de bedrijfsstrategie, sales, bedrijfsoperatie en -groei.
Chamuleau komt van WeTransfer, waar ze als Chief Advertising Officer verantwoordelijk was voor de wereldwijde advertentietak, verkoopactiviteiten en groei.
 

Lees hier het bericht