Slimme foto-app PhotoRoom haalt 19 miljoen groeigeld op

De Franse start-up PhotoRoom haalt negentien miljoen euro venture capital op om de groei van het bedrijf te versnellen.
Veertig miljoen keer werd de app ondertussen al gedownload, wat een teken is van de populariteit ervan. Met name in een bepaalde groep gebruikers heeft PhotoRoom tractie gevonden: webwinkels, designers en kleine online ondernemers.
De app stelt gebruikers in staat om digitale foto’s op een slimme manier te bewerken. Met alle gemak poetst hij de achtergrond van een foto weg om alleen één object over te houden. Voor webwinkels kan dat handig zijn als ze productfotografie van items hebben maar dan in een gebruikssituatie. Die mensen en omgevingselementen zijn voor webwinkels niet gewenst. Zij willen het product sec.
PhotoRoom biedt ook alternatieve achtergrondafbeeldingen en laat vrijgemaakt beeld in tal van formaten exporteren.
Het bedrijf heeft zeven miljoen actieve gebruikers en enkele honderdduizenden betalende gebruikers. Zij leggen maandelijks een tientjes neer voor toegang tot alle feature of zeventig euro per jaar.
De volgende stap is om met AI-modellen dynamisch nieuwe achtergronden te laten toevoegen aan vrijgemaakt beeld.

PhotoRoom is able to generate marketing images for any product using stable diffusion, (beta)
Example, capture this car toy & prompt “a photo of this car driving a scenic mountain road”
Try it by posting a photo and a prompt in comment & I will send you generated images back pic.twitter.com/1VS7cZ21NX
— Matthieu Rouif (@matthieurouif) October 17, 2022

De investeerders in deze Series A-ronde zijn Balderton Capital als hoofdaannemer, met deelname van particulieren die werken bij Facebook, Hugging Face en Disney+. Seedinvesteerder Adjacent doet ook weer mee en legt geld bij om zijn belang niet te veel laten verwateren.

Lees hier het bericht