ShowHeroes helpt adverteerders CO2-uitstoot compenseren

Technologiebedrijf ShowHeroes sluit een samenwerking met Cedara om adverteerders inzicht te geven in de CO2-uitstoot die hun mediacampagnes opwekken.
Het bedrijf dat helpt bij de productie en distributie van online videoreclame zet daarvoor de Carbon Intelligence Software van Cedara in.
Door op holistische wijze de CO2-voetafdruk van alle campagnes inzichtelijk te maken, wil ShowHeroes de CO2-uitstoot bij zijn klanten te verminderen.
Erik Dubbeldeman, country manager ShowHeroes Benelux, legt per e-mail uit: “De concrete inzichten die we leveren zijn tweeledig. We maken voor de adverteerder de supply chain transparant. We laten zien welke partijen betrokken zijn bij de ad impressies van het moment van inkoop tot uitlevering bij de uitgever. Door hier inzage in te geven kan de adverteerder vervolgens kiezen welke partijen hier wel of niet essentieel en nodig in zijn.”
“Door hier kritisch naar te kijken, op te handelen en te optimaliseren zijn er minder partijen en is er dus ook minder serverkracht nodig. Wat uiteindelijk bijdraagt aan een lagere CO2-uitstoot per mediacampagne.”
“Daarnaast werken wij bij Showheroes cookieless by default. Dat betekent bijvoorbeeld dat we niet aan het syncen van cookies doen als daar niet expliciet consent voor is gegeven door de gebruiker. De techniek achter het zogeheten cookie syncen kost veel data en serveropslag. Wanneer je dit als uitgever weet te beperken heeft dat uiteraard een positieve bijdrage aan de CO2-reductie van het betreffende platform vanuit de uitgever.”
Foto: Modern Events Preparedness (cc)

Lees hier het bericht