RTL krijgt vandaag een nieuwe visuele identiteit met één logo. Het meerkleurig logo is overal terug te zien: in de bedrijfscommunicatie en op de TV-zenders RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8 en RTL Z, de themazenders RTL Crime, RTL Lounge en RTL Telekids en op RTL.nl en in de RTL app. RTL wil daarmee zijn kijkers, bezoekers, relaties en werkzoekenden één ervaring bieden. Eén RTL.
RTL is de voorkeursbestemming voor verhalen waar Nederland zich in kan herkennen, die verbinden, die het gesprek van de dag bepalen en de actualiteit dichtbij brengen, zo zegt de omroeporganisatie zelf. Het nieuwe veelkleurig logo focust op de veelzijdigheid van het aanbod. Het logo kleurt daarom mee met de content en weerspiegelt de verscheidenheid en diversiteit van de programma’s en het online aanbod. RTL is er voor iedereen.
Vanaf 1 mei wordt de nieuwe visuele identiteit in Nederland niet alleen uitgerold over het corporate merk, maar ook over alle zenders en op RTL.nl
De huisstijl is doorontwikkeld door een team van Nederlandse vormgevers: John Beckers, Eveline Schram en Anouk van Dijk.
Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.
Cookie instellingen