Digital agency Redkiwi neemt The Stardusters over. “We krijgen meer creativiteit en kennis over strategische positionering in huis”, licht directeur Jasper Verbunt toe.
Vanochtend maakt hij de overname van The Stardusters, ook uit Rotterdam, bekend aan de markt. Redkiwi groeit met zeven nieuwe medewerkers uit tot een bedrijf met vijftig man. Reinoud Wolff, Steven Olde Hengel en hun medewerkers zijn reeds ingetrokken bij de nieuwe eigenaar.
Redkiwi werkte al langer samen met het bedrijf van Wolff en Hengel en besteedde daar creatief en mediastrategisch werk naar uit. De twee ondernemers vroegen afgelopen zomer of Verbunt hun samenwerking wilde ‘intensiveren’, een vraag die leidde tot de overname.
Financiële details van de transactie zijn niet bekendgemaakt.
Verbunt: “We kunnen klanten nu veel eerder in het proces bedienen. Met Redkiwi zijn we technische bouwers van websites en diensten. Met The Stardusters bieden we nu ook mediastrategie, merkdenken en creatie. Dat is volledig complementair aan wat wij zelf deden.” Omgekeerd had The Stardusters geen specifieke online expertise in huis, iets dat ze nu wel kunnen bieden.
Het merk The Stardusters blijft voorlopig apart bestaan, maar de medewerkers gaan wel als één team verder. Waar nodig werken ze samen en vullen elkaar aan.
Verbunt: “Denken en handelen vanuit een merk is dé trend van dit moment. Performancemarketing alleen is te duur geworden en niet meer onderscheidend. Je moet gaan denken in merkverhalen.”