Recommerce zit in de lift

Lagere prijzen en duurzaamheid blijken de twee belangrijkste drijfveren te zijn voor de bloeiende ReCommerce sector. ReCommerce is de verkoop van tweedehands goederen marktplaatsen aan kopers die ze opknappen, herstellen, renoveren, recyclen of doorverkopen.
93 procent van de consumenten zegt dat de hoge inflatie van invloed is op hun beslissing om tweedehands artikelen te kopen en te verkopen.
Dat blijkt uit Het onderzoek van CBCommerce met steun van Checkout.com, FedEx Express, Lengow, nShift en Payoneer.
Voor 2021 wordt de EU-markt voor ReCommerce geschat op 75 miljard euro. De markt zal naar verwachting groeien tot 120 miljard in 2025 (+60%). In de komende vijf jaar zal het marktaandeel van ReCommerce (ten opzichte van eCommerce) groeien van 10 naar 14 procent.
De markt voor tweedehands kleding wordt geschat op 20 miljard in 2021 en zal naar verwachting binnen vier jaar oplopen tot 37 miljard.

Lees hier het bericht