Proximus sluit jaar af met solide financiële prestaties

Proximus sloot het vierde kwartaal van 2022 af met een sterke groei van zijn mobiele klantenbasis, met 43.000 extra mobiele postpaidkaarten, en het Belgische bedrijf voegde 9000 internetabonnementen toe.
Er werden 31.000 extra actieve glasvezelverbindingen aangelegd, goed voor een totaal van 252.000
De nettodaling van het aantal tv-abonnementen in het vierde kwartaal bleef beperkt tot 9000. Het aantal vaste spraaklijnen is verder afgenomen met 53.000 lijnen.
De onderliggende omzet van de Proximus Groep in het vierde kwartaal steeg met 8,1 procent op jaarbasis en de onderliggende EBITDA met 1,4 procent. De omzet op de thuismarkten steeg in het vierde kwartaal met 2,1 procent tot 1,15 miljard euro. In het vierde kwartaal van 2022 bedroeg de EBITDA op de thuismarkten 389 miljoen.
Voor 2023 wordt verwacht dat de omzet op de thuismarkt op jaarbasis met 1 tot 3 procent zal stijgen.

Lees hier het bericht