Picnic haalde afgelopen jaar 200.000 retourpakketjes op

Online supermarkt Picnic nam vorig jaar een kleine 200.000 pakketjes voor DHL. De grootste volumes realiseerde het in Utrecht, Rotterdam en Leiden.
In absolute aantallen gaat het om veel DHL-pakketjes, maar omgerekend gaat het om één pakketje per vijf klanten per jaar. De mogelijke reden voor het wellicht lage aantal ligt in de onbekendheid met dit retourpad. Een andere reden is dat Picnic enkel DHL-pakketjes meeneemt en geen anderen, al wil directeur Michiel Muller wel nadenken over het aansluiten van meer logistieke netwerken.
PostNL bezorgt dagelijks ruim een miljoen pakketjes aan de voordeur.
Afgelopen jaar zette Picnic de landelijke uitrol onverminderd voort. De websuper ging van start in vijftien nieuwe gebieden: van Zeeland (Goes, Middelburg) tot Drenthe (Meppel, Assen, Emmen) en van het noorden (Groningen, Heerenveen, Drachten, Veendam) tot het zuiden (Kaatsheuvel, Roermond). Inwoners in al deze gebieden kunnen DHL-pakketjes voor retourzending meegeven aan hun Picnic-bezorger.
Sinds het voorjaar van 2020, middenin de coronaperiode, kunnen klanten in enkele plaatsen retourzendingen van bijvoorbeeld webwinkels meegeven. Later dat jaar werd het project landelijk uitgerold.
Ter vergelijking: Albert Heijn deed vorig jaar een proef om postpakketjes van bol.com mee retour te nemen van AH-bezorgklanten.

Lees hier het bericht