De online omzet was in oktober 4,2 procent hoger dan in oktober 2021. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 1,6 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), groeide met 7,5 procent, meldt CBS.
De online omzet van winkels in voedingsmiddelen en drogisterijen, winkels in consumentenelektronica en kledingwinkels lag in oktober 2022 hoger dan in oktober 2021. De omzet van winkels in overige non-foodartikelen lag in oktober 2022 juist lager dan een jaar eerder.
De totale detailhandel heeft in oktober 4,2 procent meer omgezet dan in oktober 2021. Het verkoopvolume was echter 5,2 procent lager. De omzet van de foodsector groeide met 7,8 procent, die van de non-foodsector met 1,7 procent.
Drogisterijen, winkels in doe-het-zelfartikelen (inclusief keukens en vloeren), winkels in recreatieartikelen en winkels in kleding hebben in oktober meer omgezet dan in oktober 2021. Daarentegen hebben winkels in consumentenelektronica en witgoed, winkels in schoenen en lederwaren en winkels in meubels en woninginrichting in oktober minder omgezet.