Online 3,8 procent meer omgezet in november

De online omzet was in november 3,8 procent hoger dan in november 2021. Webwinkels hebben 0,6 procent minder omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), groeide met 9,6 procent.
De online omzet van kledingwinkels en van winkels in voedingsmiddelen en drogisterijen lag in november 2022 hoger dan in november 2021. De omzet van winkels in overige non-foodartikelen en winkels in consumentenelektronica lag in november 2022 lager dan een jaar eerder.De online omzet was in november 3,8 procent hoger dan in november 2021.
De totale detailhandel heeft in november 5,5 procent meer omgezet dan in november 2021, meldt het CBS. Het verkoopvolume was echter 4 procent lager. De omzet van de foodsector groeide met 8,2 procent, die van de non-foodsector met 4,7 procent.
De omzet van de non-foodwinkels groeide in november 2022 met 4,7 procent. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) was 3 procent lager dan een jaar eerder.
Kledingwinkels, winkels in recreatieartikelen, drogisterijen, winkels in schoenen en lederwaren en winkels in doe-het-zelfartikelen (inclusief keukens en vloeren) hebben in november meer omgezet dan in november 2021. Daarentegen hebben winkels in consumentenelektronica en witgoed, en winkels in meubels en woninginrichting in november minder omgezet.

Lees hier het bericht