Omzetboost voor Activision Blizzard

Activision Blizzard realiseerde het afgelopen kwartaal een flink hogere omzet van 2,7 miljard dollar tegen 1,7 miljard een jaar geleden. Het aantal gebruikers steeg naar 368 miljoen.
De omzet kwam van titels als Call of Duty®, Candy Crush®, Warcraft, Overwatch en Diablo. Dochter King, nu twintig jaar oud en vooral bekend van Candy Crush, presteerde goed met 8 procent meer omzet.
Activision presenteerde zijn cijfers een dag nadat bekend werd dat grootste overname ooit in de game-industrie op losse schroeven komt te staan omdat Britse concurrentiewaakhond bezorgd zegt te zijn over de toekomst van cloud gaming, waarbij een game wordt gestreamd naar een apparaat. Volgens de CMA heeft Microsoft al een marktaandeel van 60 tot 70 procent van de wereldwijde cloud game-markt.
De overnameplannen van Microsoft en Activision Blizzard werden vorig jaar januari aangekondigd. De CMA is september van dat jaar begonnen met een uitgebreid onderzoek. In februari van dit jaar kwam het al tot een voorlopig besluit.
Behalve van de VS en het Verenigd Koninkrijk wacht Microsoft ook nog op toestemming van de EU. Een besluit daarover wordt volgende maand verwacht.

Lees hier het bericht