Nu al 18.500 breedbandklanten weg bij Ziggo

Ziggo raakte in het eerste kwartaal 18.500 breedbandklanten kwijt als gevolg van prijsverhogingen en het verlies van de Formule 1 races. De kabelaar spreekt van stevige concurrentie. Netto verloor het bedrijf ‘slechts’ 3500 breedbandklanten.
De daling van het aantal klanten had ook invloed op de cijfers: de omzet steeg licht met 0,3 procent naar ruim 1 miljard euro, maar onder de streep eindigde een verlies van 82 miljoen euro tegen een winst van 64.4 miljoen een jaar geleden. De gestegen energie- en netwerkkosten speelden daarbij ook een belangrijke rol.
In maart kondigde Ziggo een flinke prijsverhoging aan van 8,5 procent per 1 juli. Het effect daarvan zal pas de komende maanden doorwerken. Heel veel (trouwe) klanten hebben aangekondigd weg te gaan bij Ziggo. Klanten die een lopend contract hebben kunnen echter niet meteen opzeggen en zullen dat later dit jaar alsnog doen.
De mobiele tak deed het beter. Er kwamen 38.500 mobiele klanten bij tot een totaal van 3,2 miljoen, maar de opbrengst per klant ging achteruit. Het aantal prepaid klanten lijkt af nemen ten gunste van postpaid.
De zakelijke markt (vast) bleef stabiel. De zakelijke mobiele markt groeide met 6,7 procent.
1,9 miljoen klanten hebben inmiddels een nieuwe medaspeler voor tv kijken.

Lees hier het bericht