Nike in meerjarig pact met Fortnite

Nike en Fortnite sluiten een langdurig samenwerkingsverband. De eerste vruchten daarvan zijn live: versmeltingen van de respectievelijke werelden en producten in de digitale en fysieke wereld.
Tot dinsdagnacht onderhoudt Nike in Fortnite een eigen wereld, Airphoria. Gamers kunnen daar struinen, gamen en op speurtocht. Wie er langer dan tien minuten doorbrengt, krijgt sowieso een paar unieke Nike-schoenen die de gamer bij zijn spelkarakter kan aantrekken.
Dat is slechts een van de elementen. Gamers kunnen ook spelgeld uitgeven voor een wat uitgebreidere garderobe met objecten die op sportschoenen van het Amerikaanse merk zijn geïnspireerd. Bijvoorbeeld: een houweel van sneakers.
Airphoria is gemaakt met de Unreal Editor for Fortnite (UEFN).
De crossover werkt ook aan de andere kant op. In de online Nike Store liggen komende tijd Euphoria-shirts.
Voor kledingfabrikant Nike landt de actie recht in een doelgroep die via de traditionele en algemene media last te vatten is. Via Fortnite bereikt het in potentie een actieve gebruikersgroep van pakweg een kwart miljard gamers.
De stunt loopt via de nieuwe community Nike Swoosh.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.
Cookie instellingen

Lees hier het bericht