Abovo Maxlead brengt in de vorm van AM Media.tech een nieuw label op de markt. Dat werkt voornamelijk ondersteunend aan klanten van het mediabureau met specialistische wensen, bijvoorbeeld in cookieless en omnichannel omgevingen.
Het is daarmee het jongste label van de media- en performancemarketing bureaugroep, die vorig jaar ook al een aparte contenttak inrichtte. Door middel van data en zelfontwikkelde technologie staat AM Media.tech de adverteerder bij in elke fase van de customer journey. “Het gaat vaak om hulp bij specialistische API-koppelingen naar kernsystemen die er al wel zijn”, vertelt directeur Willem-Albert Bol.
AM Media.tech staat onder leiding van Rick van der Heiden, afkomstig van Maxlead. Hij bestiert een team van zo’n 25 man in Hoorn en Oegstgeest. Het gaat hierbij om de hergroepering van reeds betrokken medewerkers. Bol: “We hebben alle afdelingen, projecten en expertises rondom tech en data die we in huis hadden bij elkaar gevoegd. Dat was logisch.”
Bij het onafhankelijke mediabureau werkt in totaal zo’n 230 man.
Binnenkort treedt het nieuwe label naar buiten met een nieuwe eigen oplossing voor online hyperlokaal adverteren: MAX OmnichannelManager. Daarmee wordt het mogelijk omnichannelspelers met veel vestigingen en diverse online kanalen optimaal met elkaar te verbinden. “We hebben veel retailers als klant. Omnichannel is belangrijk voor hen. Wij helpen hen om met techniek marketinginspanningen gerichter rondom een locatie te centreren.”
Foto: Mitchell Haindfield (cc)