AI kun je gebruiken om je advertentiebudget zo efficiënt mogelijk in te zetten. De software Billy Grace werkt daarvoor met eigen tracking en attributie.
Billy Grace zet AI in om geautomatiseerd je advertentiebudget zo efficiënt mogelijk in te zetten. De software, zo legt Mitch Voskuilen uit, “werkt in je app-manager met je mee, waardoor hij daadwerkelijk ook beslissingen voor je neemt in die kanalen, elke dag”. Je kunt de software suggesties laten doen, maar hem ook zelfstandig beslissingen laten nemen. Voskuilens advies: “begin met suggesties, want dan kun je zien wat de AI aan je levert”.
Terwijl traditionele tracking en attributie vanwege het verdwijnen van third-party cookies grotendeels kapot zijn, wordt Billy Grace gevoed door eigen tracking- en attributiemodellen. “Dat maakt dat wij een AI hebben die dat daadwerkelijk kan optimaliseren”. Je kunt beter gister dan vandaag beginnen met het opbouwen van je eigen data, zegt Voskuilen: “Als je vandaag begint met AI, dus het data opbouwen voor jezelf (wat je niet doet als je met Google en Facebook werkt), dan heb je eigenlijk binnen een week of een half jaar een concurrentievoordeel”.