Miljoen euro voor offline dating-app Breeze

De Rotterdamse offline dating-app Breeze heeft 1,3 miljoen euro groeigeld opgehaald bij een groep binnen- en buitenlandse investeerders.
De fondsen die meedoen in deze investeringsronde zijn FJ Labs uit de VS en Hype Ventures uit Zweden. De particuliere investeerders zijn onder meer Thomas Plantenga (Vinted), Kalo Bagijn (Binck) en Chris Zadeh (Ohpen), weet Silicon Canals.
Het bedrijf aan het Rotterdamse stationsplein wil het nieuwe geld in productontwikkeling en marketing steken.
Breeze is net weer iets anders dan andere dating-apps, omdat het er een complex laagje uithaalt. Het chattend aftasten. Als gebruikers een match hebben, worden ze op een afspraakje gestuurd in de echte wereld. Breeze maakt een reservering bij een geaffilieerd horecabedrijf zodat de daters al kletsend kunnen aftasten of en hoe interessant de ander is.
Het twee jaar oude bedrijf bemiddelde naar eigen zeggen bij 50.000 dates.
Foto: Artem Baliaikin (cc)

Lees hier het bericht