Uitgever Mediahuis koopt de politiek georiënteerde Europese titel EURACTIV.
Met de overname van breiden de Belgen, uitgever van nieuwsmerken in België, Nederland, Ierland, Luxemburg en Duitsland, hun portfolio voor het eerst uit met een pan-Europees nieuwsmerk.
De overname werd zojuist bekendgemaakt. Financiële details blijven ongewis.
EURACTIV bereikt maandelijks 1,8 miljoen lezers met 3,9 miljoen pageviews. De titel verdient geld uit sponsoring, reclame, door de overheid gefinancierde projecten, evenementen en een jobsite. Die houden een deel van het aanbod gratis. Abonnees betalen voor premiumproducten.
Het bedrijf EURACTIV Media Network BV wordt bestuurd vanuit Nederland, met een dochteronderneming in Brussel, redactiekantoren in Parijs en Berlijn en een merk dat in franchise wordt gegeven aan aangesloten partners.
Een directe concurrent is Politico.eu, een gelokaliseerd filiaal van de gelijknamige Amerikaanse uitgave.
;Foto: Winny Biets (cc)