De omzet van KPN was in het eerste kwartaal nauwelijks hoger dan een jaar geleden en eindigde op 1,3 miljard euro. De winst lag 5,7 procent hoger op 196 miljoen euro.
Geraadpleegde analisten rekenden aanvankelijk op een nettowinst van 165 miljoen euro in het afgelopen kwartaal, een afname van 8 procent.
De omzet uit diensten bleef groeien, voornamelijk door de zakelijke markt – voor het vierde kwartaal op rij – en mobiele consumentendiensten. KPN ondervindt naar eigen zeggen stevige concurrentie voor vaste diensten, maar zag daar in de loop van het kwartaal geleidelijk verbeteringen (pdf).
Het aantal vast-mobiele klanten nam in het eerste kwartaal af met 3000, maar er kwamen netto 35.000 glasvezelklanten bij. Het aantal postpaid klanten steeg met 11.000. In de zakelijke markt daalde het aantal breedbandklanten met 2000, maar was er wel sprake van groei in de mobiele markt (20.000 meer).
KPN rekent voor het hele jaar op een omzet van 2,4 miljard euro, bijna evenveel als in 2022.