Tijdens een feestelijke bijeenkomst op woensdag 19 april in Parktheater in Eindhoven zijn er drie zogenoemde bakstenen voor de beste Brabantse marketeers uitgedeeld. Eén baksteen aan Jurgen Surstedt (Interpolis) voor Beste Brabantse Marketeer, één aan Lisan Voets (Beter Bed) voor de Beste Brabantse Marketeer in de categorie aanstormend talent (tot 30 jaar) en één aan Jeroen de Punder (NLvoorelkaar) voor de Beste Brabantse Marketeer in de categorie Maatschappelijke Impact.
In totaal zijn 81 marketeers voorgedragen en 21 marketeers genomineerd voor de titel Beste Brabantse Marketeer. Na een publieksstemming bleven er negen finalisten over. Uit die finalisten heeft de jury onder leiding van Rudy Moenaert, de drie winnaars gekozen.
Over Jurgen Surstedt, winnaar van de overall categorie, zegt het jury-rapport: ‘In Jurgen tref je een zeer hoogstaande mix van cijfers en creativiteit, van denken en doen. Inzake de inrichting van de marketingorganisatie als de uitbouw van de strategie is er een duidelijke impact van Jurgen. De campagne Mis Niks is daar een uitstekend voorbeeld van.’
Ook over Lisan Voets, winnaar van de categorie Aanstormend Talent is de jury vol lof: ‘Een actie- en promotiemarketeer die heilig gelooft in meten = weten en ontwikkelde daar met BI en collega’s van controlling ook een model voor.’
Tot slot motiveert de jury de keuze voor Jeroen de Punder, winnaar van de categorie Maatschappelijke Impact: ‘Praat, denkt en handelt aan een ongelooflijke snelheid. Heeft een sterke visie, verbindt heel goed partijen, maakt slimme stappen, bouwt partnerships op en is een inspiratie voor anderen.’