Jan Linders verder als franchise Albert Heijn door trend digitalisering

Het familiebedrijf Jan Linders gaat verder als franchiseondernemer van Albert Heijn. De supermarkt blijft met deze stap naar eigen zeggen een krachtige speler in het zuiden van Nederland. De keten wordt ook gelijk de grootste franchisenemer van Albert Heijn.

Volgens Ferry Moolenschot, CEO van Jan Linders, is de stap genomen vanwege de verregaande digitalisering en snel veranderende klantverwachtingen. Deze vragen structureel om stevige investeringen en een hoog innovatietempo om concurrerend te blijven. Zelf deed de keten weinig aan e-commerce en thuisbezorging. Afhalen kon overigens wel., maar het assortiment was beperkt.
Het overgrote deel van de huidige 63 winkels blijft onderdeel van de nieuwe franchiseonderneming van Jan Linders en wordt omgebouwd naar Albert Heijn-franchisesupermarkt. Medewerkers van deze supermarkten blijven werkzaam in hun winkel. Een aantal supermarkten van Jan Linders wordt geen onderdeel van de nieuwe franchiseonderneming. Daarnaast neemt de franchiseonderneming Jan Linders tien supermarkten van Albert Heijn over in het zuiden van Nederland. Medewerkers van deze supermarkten blijven ook werkzaam in hun winkel, met Jan Linders als werkgever.
Het distributiecentrum (DC) van Jan Linders in Nieuw Bergen wordt overgenomen door Albert Heijn, waarbij het de functie van DC blijft vervullen. Alle medewerkers van het DC behouden hun baan. Werkgelegenheid in de regio blijft hiermee ook gewaarborgd. Het Service Kantoor (SK) van Jan Linders gaat in een nieuwe en compacte vorm verder als Service Kantoor van de franchiseonderneming.
Voor de supermarkten die niet meegaan in de nieuwe franchiseonderneming, wordt een toekomstvaste nieuwe eigenaar gezocht, waarbij het streven naar werkzekerheid voor medewerkers voorop staat.

Lees hier het bericht