Om klanten persoonlijk te kunnen benaderen moet je ze wel kúnnen benaderen. Emiel Lutz legt uit hoe Wunder via een AVG-veilig proces een flink percentage anonieme websitebezoekers kan herkennen zodat ze een persoonlijke e-mail kunnen ontvangen.
Een gesprek met Emiel Lutz van over de slimme technieken en de grote ambities van Wunder, dat nu een jaar op de Nederlandse markt actief is en hier onder andere Mr Marvis en G-Star helpt (potentiële) klanten te bereiken. Hoe ze dat doen? Anonieme bezoekers op de website herkennen en die – wanneer ze toestemming voor cookies hebben gegeven – die herleiden tot een e-mailadres zodat een gepersonaliseerd berichtje gemaild kan worden. De crux van het systeem is device-identificatie: die niet persoonsgevoelige first-party data wordt via tussenstappen AVG-veilig gelinkt aan bezoekers die ergens in het klantennetwerk voor een opt-in hebben gekozen. Zo wordt 20 tot 40 procent van bezoekers herkend.
Wunder richt zich daarbij op de iets grotere partijen in Nederland: vanaf vijf miljoen euro omzet en ongeveer honderdduizend unieke bezoekers per maand. Wereldwijd zijn er zo’n 700 klanten en in Nederland vooralsnog zeven, maar de inzet is om ook hier te groeien. De ambitie? Twinting tot vijfentwintig bedrijven in de Twinkle100 als klant verwelkomen.
Spreker: Emiel Lutz (Wunder)
Interviewer: Hans Voorn
Event: Emerce Retail 2023