Via HYPR kunnen landelijke adverteerders en bureaus voortaan de digitale platformen van alle huis-aan-huis uitgevers in Nederland inschakelen. HYPR is opgericht door een collectief van grote zelfstandige uitgevers om hyperlocal advertising via de lokale platformen van huis-aan-huis uitgevers te faciliteren.
‘Met HYPR kunnen we invulling geven aan de stijgende behoefte hieraan bij landelijke adverteerders en bureaus. Naast het grootste mediumbereik in print, met bijna acht miljoen lezers, kan nu ook lokaal getarget digitaal bereik worden ingezet via de websites en nieuws-apps van de huis-aan-huis uitgevers,’ zegt directeur Robert Franke.
Een groot deel van de deelnemende uitgevers, die op de site onvermeld blijven, is tevens aandeelhouder. Hierdoor is er geen ander belang dan hyperlocal advertising uit te dragen.
Mediaondernemers Erik van Laar en Nico Hilhorst zijn betrokken bij de opzet en verdere ontwikkeling van HYPR. Robert Franke is aangesteld als managing director en verantwoordelijk voor de groei van HYPR.