Hillenaar Outdoor neemt per direct concurrent OOHA Media over

Hillenaar Outdoor neemt per direct concurrent OOHA Media over en wordt daarmee de op één na grootste aanbieder van digitale reclamemasten in Nederland.
Er waren al langer gesprekken gaande met het in Barneveld gevestigde OOHA Media. Ook dit bedrijf biedt digitale reclamemasten aan die gesitueerd zijn langs snelwegen met zeer veel traffic.
Per 14 juli 2023 is de overname nu een feit en wordt de inventaris van OOHA Media toegevoegd aan het netwerk van Hillenaar. Daarmee komt ook het merk OOHA Media te vervallen.
Met de overname zijn veertien digitale schermen gemoeid. Onder meer langs de A2, A58 en de A12.
Joop Koot is – samen met Rudi Hooijer – oprichter en de huidige eigenaar van OOHA media. Hij noemt de verkoop van zijn bedrijf een ‘logische stap’. In de huidige markt is schaalvergroting de enige manier om overeind te blijven, verklaart hij. ‘Vroeg of laat moest er dus iets gebeuren en dat is een overname geworden door Hillenaar.’
De grootste OOH-mediaexploitant van Nederland is Ocean Outdoor, een samenvoeging van Interbest en Ngage Media, met een landelijk netwerk van 195 locaties en 335 schermen.

Lees hier het bericht