Glasvezel groeit bij KPN, maar veel breedbandklanten haken af

KPN sluit een niet vreselijk denderend jaar af. De omzet steeg in december amper naar 1,3 miljard euro. Het handelsresultaat was met 598 miljard nauwelijks beter dan een jaat geleden. De winst viel met 190 miljoen wel 21 procent hoger uit (pdf).

Het aantal breedbandklanten daalde weer. Er kwamen 50.000 glasvezelklanten bij, maar er liepen ook heel veel klanten weg. Misschien is er een relatie met de afnemende klanttevredenheid. In de zakelijke markt was er wel sprake van groei.
Postpaid mobiel groeide met 19.000 nieuwe klanten, maar de markt voor vast-mobiel stagneerde.
CEO Joost Farwerck is er naar eigen zeggen trots op dat ‘we onze vooruitzichten en ambities voor 2022 hebben waargemaakt. Het hele jaar door hebben we onze omzet laten groeien’.
De omzet uit de zakelijke markt groeide voor het derde achtereenvolgende kwartaal. In de consumentenmarkt lieten de opbrengsten uit glasvezel en mobiele diensten aanhoudende groei zien, wat volgens Farwick voor een deel de concurrentie in de breedbandmarkt compenseerde.
De ontwikkeling van de kosten werd beïnvloed door hogere energieprijzen en eenmalige uitkeringen.
 

Lees hier het bericht