Het aantal personen dat online sportnieuws bezoekt stijgt met 23 procent ten opzichte van mei 2021, zo blijkt uit onderzoek van GfK. De maand mei was drukbezocht voor sport gerelateerde websites en apps; voetbal, formule 1 en overige online sportnieuws. In totaal bereikten de online sportnieuws merken 7,4 miljoen unieke gebruikers.
Relatief gezien werd het hoogste bereik behaald onder de 35- tot 49- jarigen, onder 35- tot 49- jarigen mannen heeft maar liefst twee derde één of meerdere sportnieuws websites en apps bezocht (67%). Ten opzichte van mei 2021 zijn er 1,4 miljoen unieke bezoekers bijgekomen, met name via smartphones en tablets (+36%).
4,4 miljoen unieke personen hebben één of meerdere voetbalnieuws merken bezocht op smartphone, tablet en/of PC/Laptop (thuis). Net iets minder personen (4,2 miljoen) bezochten de algemene sportmerken (onder andere NUsport, NOS-voetbal/sport, RTLnieuws-sport, AD.nl-sport).
De racing nieuws websites en apps werden door 3,1 miljoen unieke personen bezocht, dit is de groep waarin de groei het sterkst was ten opzichte van twee jaar eerder: het online bereik ligt maar liefst 38% hoger dan in mei 2021 (+872.000 personen).
In mei 2023 zijn er drie duidelijke pieken in bereik geweest voor online sportnieuws. Op zondag 7 mei vond een belangrijke Eredivisiewedstrijd (Feyenoord – Excelsior) plaats én werd de Grand Prix van Miami gereden, op zondag 14 mei was er met de kampioenswedstrijd van Feyenoord vooral aandacht voor voetbalnieuws en op zondag 28 mei werd in de Eredivisie gestreden voor de tweede plek en werd er geracet in de straten van Monaco.
Online sportnieuwsmerken worden (niet verrassend) door meer mannen dan vrouwen bezocht, alhoewel dit aandeel lager geworden is. Van de online bezoekers was in mei 2023 61 procent man en 39 procent vrouw; twee jaar eerder lag de verhouding nog iets schever met 64 procent man en 36 procent vrouw.
De grootste overlap van de voetbalnieuws merken bestaat tussen Voetbalzone en Voetbalprimeur: 69 procent van de Voetbalprimeur bezoekers heeft ook Voetbalzone bezocht in mei 2023. Onder de racing nieuws merken geldt dit voor Racingnews365 en F1 Maximaal, waarbij er een overlap bestaat van 74 procent.