De omzet van KPN groeide het afgelopen kwartaal zeer bescheiden met 1,6 procent naar 1,3 miljard euro. Ook over het afgelopen half jaar scoorde het bedrijf niet uitzonderlijk. De nettowinst klom naar 216 miljoen tegen 186 miljoen een jaar eerder.
In het tweede kwartaal bleef de omzet in de zakelijke markt toenemen, vooral uit diensten aan het MKB. Ook in de Consumentenmarkt zagen zag KPN groei (pdf).
Er kwamen 10.000 vast-mobiele abonnees bij, terwijl KPN er in het vorige kwartaal nog 3000 kwijtraakte. Breedband groeide netto met 42.000 glasvezel klanten en 14.000 reguliere breedband klanten. Het aantal postpaid klanten groeide met 31.000, waarbij de gemiddelde opbrengst met 3 procent steeg.
In de zakelijke markt was de aanwas met 2000 breedband- en 10.000 mobiele klanten bescheiden.
Afgelopen kwartaal maakte KPN de overnames van Primevest en Youfone bekend. Met Primevest versterk KPN naar eigen zeggen de glasvezelpositie in grote steden en met de voorgenomen overname van Youfone de positie in het mobiele ‘no-frills’-segment.