Klussen in de metaverse? Anouk Beeren van Intergamma sluit het niet volledig uit, zo vertelt ze bij Emerce TV. “Wij waren in september op studiereis in New York bij Meta zelf, waar we echt werden meegenomen in alle mogelijkheden die deze technologie biedt. Ik dacht: wat is er nou mooier dan dat je in de virtuele wereld ook kunt klussen?”
Intergamma, de moederorganisatie van Gamma en Karwei, is hard aan het veranderen om van een productgedreven retailer naar een klus-gedreven organisatie te transformeren.
“We doen echt veel eigen onderzoek,” zegt Beeren. “We kijken waar de frictie en wauw momenten zijn. De consument klust wel minder, zeker na coronatijd, en besteedt het liever uit.”
Beeren vertelt dat haar bedrijf sterk inzet op marketing automation met behulp van Adobe software. “We zijn gegaan van wat ik noem sniesmarketing, kortstondige marketinguitingen, naar een-op-een marketing. Onze marketingteams zitten momenteel middenin deze transitie. We zijn met een klein team usecases aan het bekijken en zijn dat verder aan het uitbouwen. De inzichten moeten nu weer de winkelvloer op. Dat is een uitdaging, want de trein dendert maar door.”
Het gros van de omzet komt nu nog van de winkels, maar Beeren verwacht de helft straks uit het onlinekanaal komt. Vandaar dat Intergamme drie nieuws apps heeft gelanceerd, om de klant beter te kunnen ondersteunen met klusadvies.
De video Van product naar klus: Gamma en Karwei op weg naar een klus-gedreven organisatie is na registratie gratis te bekijken.