Go Digital, Stay Human, dat is het motto van Christian Kromme, auteur van het boek Humanification, en keynote spreker op Emerce B2B Digital in Amsterdam op 11 mei in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. In zijn boek gaat Kromme dieper in op de golven van technologische innovaties die elkaar in steeds sneller tempo opvolgen.
In 2002 heeft Kromme een eigen bureau (Artificial Industry) opgericht dat innovatieve start-ups faciliteerde voor onder meer Randstad, Essent, Endemol, Corio, EyeWorks, Pensioenfonds ABP, Oracle, Philips, Toyota, Auping, Adidas en de Rabobank. Eind 2014 heeft hij het bureauverkocht aan een grote multinational en is hij zich meer gaan focussen op het geven van presentaties en workshops omtrent disruptieve innovatie en exponentiële technologieën. Naast het spreken is hij nog altijd betrokken als adviseur en bestuurder bij diverse serieuze disruptieve start-ups.
Toekomstgedreven organisaties zullen wendbaar moeten zijn, stelt Kromme. Bedrijven zullen vloeiender, wendbaarder, dynamischer en flexibeler moeten worden. Deze nieuwe organisaties zullen gebruikmaken van AI en blockchain, en ze zullen meer open, transparant en gedecentraliseerd zijn.
Veel B2B-partijen overwegen de stap naar een nieuw businessmodel: Product as a Service. Maar niet alle PAAS-modellen zijn even succesvol. In deze talk geeft Wouter de Wolf (Philips/Signify) aan de hand van de ervaringen met Light as a Serviceinzichten in de voorwaarden voor het laten slagen van een PAAS-model.
De houthandel is van oudsher een ‘ons-kent-ons’ wereld waarin deals onderling beklonken worden, en zowel de producenten (zagerijen) als kopers meestal weinig in te brengen hebben. Deze inefficiënte markt houdt eigenlijk zichzelf tegen door niet te (willen) innoveren. VonWood schudt deze markt op door kopers en verkopers direct met elkaar in contact te brengen via een marktplaats. David de Jong van VonWood vertelt.
Nooteboom Textiles vertelt hoe zij de stap hebben gemaakt naar een succesvolle digitale transformatie. Wat ooit begon als een kleine herenkleding winkel in Tilburg, is uitgegroeid tot een wereldwijde speler in de textielbranche. Nog steeds in Tilburg en nog steeds in de familie.
Hierbij geeft hij praktische tips over de valkuilen en de learnings die hijzelf de afgelopen 20 jaar heeft opgedaan bij diverse bedrijven om een digitale transformatie succesvol vorm te geven.
Van gepersonaliseerde aanbevelingen tot chatbots en virtuele assistenten, AI heeft veel potentie in de e-commerce wereld. Maar hoe kunnen B2B bedrijven het beste gebruikmaken van deze technologie? Je hoort het van Chi Shing Chang van SPARQUE.AI, een bedrijf dat technologie levert waarmee iedere webshop getransformeerd kan worden tot een getrainde verkoper.
Wil je als B2B organisatie in 2023 je leadgeneratiestrategie een boost geven? Het bedrijf Leadscope laat zien hoe je een sterke online lead generatiestrategie neerzet, waarmee je lange aankoopprocessen aan de hand van klantinzichten stap voor stap digitaal kunt begeleiden.
Een veranderend medialandschap onthult een groeiend gat in perceptie van prospects en marketeers. Dat is de uitkomst van een groot recent onderzoek door LinkedIn. Marcel Molenaar deelt vijf belangrijke trends die B2B marketeers kunnen helpen hun merk en bedrijf op een meer aantrekkelijke, impactvolle en efficiënte manier naar de markt te brengen.
Het one-size-definitely-does-not-fit-all landschap kan behoorlijk verwarrend zijn voor B2B-bedrijven; ze staan onder druk om te digitaliseren, maar weten vaak niet waar ze moeten beginnen. Koen van Dillen van Ibexa schetst de route van de B2B-aankoop naar het B2B-aankoopproces, en hoe dit sneller verandert dan vijf of tien jaar geleden.
Het complete overzicht van sprekers vind je hier. Kaarten zijn hier te koop.