Bij Emerce E-Commerce Live! vertelt Aldo Spaanjaars over drie belangrijke trends die een enorme impact hebben op bedrijfsmodellen, waarin Chinese ondernemers momenteel de leiding nemen.
Ten eerste wordt intelligentie steeds kunstmatiger, waardoor er nieuwe mogelijkheden ontstaan voor bedrijven om hun diensten te verbeteren en efficiënter te maken. Ten tweede maken data en AI ultraconsumentengerichtheid mogelijk, waardoor bedrijven in staat zijn om gepersonaliseerde ervaringen en producten aan te bieden aan hun klanten.
Tot slot worden consumenten steeds meer gebruikers, waarbij hun behoeften en wensen veranderen naarmate technologie steeds meer geïntegreerd raakt in hun dagelijks leven.
Aldo Spanjaars leidt zijn eigen China adviesbureau, Dragon Strategies, maar tot eind 2022 was hij Executive Vice President, Outdoor bij Anta Sports, het belangrijkste sportkledingbedrijf in China en nummer drie wereldwijd.
Gedurende zijn 25 jaar in China, was Aldo ook VP Operations bij Fosun Fashion Group, CEO van Lacoste Greater China, COO van Adidas Greater China, en mede-oprichter van reclamebureau J.Walter Thompson Beijing.
Vorig jaar verscheen zijn boek: Dragon Tactics – How Chinese Entrepreneurs Thrive in Uncertainty. Dit Engelstalige non-fictieboek gaat in op het turbulente Chinese ondernemersklimaat en de Chinese aanpak die goed past bij een omgeving die voortdurend in beweging is en veel onzekerheid kent.
Emerce E-Commerce Live! wordt 7 juni gehouden in de Beurs van Berlage in Amsterdam. Kaarten hier.
Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.
Cookie instellingen