ECL!: Interne silo’s doorbreken binnen marketing en sales

Unilever heeft afgelopen jaar een grote reorganisatie doorgemaakt waarbinnen Unilever in vijf groepen is verdeeld. Deze groepen zijn weer onderverdeeld in aparte regio’s die end to end worden aangestuurd. Binnen deze nieuwe set up zijn de functies Digital Commerce, Media & Digitale Marketing geïntegreerd tot een nieuwe functie: DMC.
Het doel is om de transformatie binnen zowel marketing en sales te drijven en interne silo’s te doorbreken en te zorgen voor een optimale data gedreven consumer journey voor onze merken over alle consumer touchpoints. De integratie moet leiden tot betere samenwerking en versnelling op belangrijke onderwerpen als data strategie, content maar ook holistisch media planning.
Pieter Olierook van Unilever, sinds een jaar gestart als DMC Lead voor Nutrition in Europa, midden oosten en Australië / Nieuw Zeeland, gaat op Emerce E-Commerce Live! in op de achtergrond om tot deze set up over te gaan, hoe de nieuwe organisatie eruit ziet en deelt de eerste resultaten.
E-Commerce Live! wordt 7 juni gehouden in de Beurs van Berlage. Tickets hier.

Lees hier het bericht