Stakende adverteerders of niet, Twitter brengt drie nieuwe formats uit voor adverteerders die actie zoeken in het performance-domein. Doel: meer verkopen realiseren voor webshops.
Zonder al te veel kabaal erover te maken, rolde Twitter internationaal drie nieuwe formats uit voor adverteerders en hun bureaus. Dat zijn: Website Conversions Optimization, Dynamic Product Ads en Collection Ads.
Alledrie richten zich op retargeting en het optimaliseren van conversieratio’s. Dat zijn voor online marketeers termen voor reclame-activiteiten midden en onderaan de funnel. Anders gezegd: bekenden van een winkel richting de uitgang duwen met een gevuld winkelwagentje.
De productmanagers van Twitter schermen met prestatieverbeteringen van tientallen procenten, maar dat is in deze fase niet objectief te bevestigen. Nederlandse adverteerders die het de middelen inzetten, moeten hun eigen conclusies trekken.
Dagelijks zijn 260 miljoen mensen actief op Twitter, een getal dank ondanks of dankzij boycots blijft groeien:
Twitter added 1.6M daily active users this past week, another all-time high pic.twitter.com/Si3cRYnvyD
— Elon Musk (@elonmusk) November 22, 2022
Foto: Roy Katzenberg (cc)