Waar een goed product en een fijne service voorheen genoeg waren zijn de hedendaagse verwachtingen van de consument hier ver bovenuit gestegen. Ze verwachten als individu behandeld te worden en dus is een geoptimaliseerde e-mailmarketing flow een must. First- én zero party data staan hier centraal. Hoe zet je deze individuele data om in een overkoepelende strategie en hoe voer je dit door tot in de content van de campagnes? Je hoort er meer over op Emerce Digital Markering Live! in de Beurs van Berlage in Amsterdam op 8 juni.
Als case dient My Jewellery, van oorsprong een sieradenmerk, nu een imposant bedrijf met 700 mensen en 27 winkels naast een webwinkel. Naast België is My Jewellery inmiddels actief in Keulen. Daar is een relatief kleine winkel geopend.
Lizzy van der Zanden begon 2,5 jaar geleden als e-mail marketeer bij My Jewellery waar ze van junior tot specialist uitgroeide binnen het e-mail marketing team. Haar focus ligt op de strategie van de wekelijkse campagnes waarbij optimalisatie en personalisatie centraal staat.
Collega Manon van Rijsbergen is verantwoordelijk voor My Jewellery’s E-mail Marketing Strategie in Nederland, België en Duitsland. Vorig jaar werd het e-mail marketing team van My Jewellery genomineerd voor hun gepersonaliseerde e-mail automation strategie in de categorie Optimization (DDMA).
Het platform werkt voor haar marketing inspanningen samen met Bloomreach. Als voormalig co-founder van Hippo CMS schaalde jeerd Brenninkmeijer het bedrijf op van een 3-persoons start-up tot een wereldwijd actieve onderneming met meer dan 100 werknemers en een jaarlijks verdubbelende omzet in softwarelicenties. Het bedrijf werd in 2016 overgenomen door Bloomreach, een AI Commerce experience bedrijf uit Silicon Valley.