Voor het eerst ziet Disney Plus het aantal abonnees dalen. Het afgelopen kwartaal daalde het aantal Disney+ abonnees met circa 1 procent ten opzichte van het voorgaande kwartaal tot 161,8 miljoen abonnees.Dat zijn er altijd nog 2,4 miljoen. Wel loopt het verlies terug.
De direct-to-consumer-divisie, waarvan Disney onderdeel is, boekte het afgelopen kwartaal een verlies van 1,1 miljard dollar, lager dan de gemiddelde raming van analisten.
Het totale concern boekte het afgelopen kwartaal een nettowinst van 1,3 miljard dollar, in vergelijking met 1,1 miljard dollar in dezelfde periode een jaar eerder. De omzet steeg met 8 procent tot 23,51 miljard dollar.
Het zijn de eerste resultaten onder CEO Bob Iger, die enige tijd geleden het roer weer overnam.
Dat het niet zo goed gaat met Disney blijkt ook uit het voornemen om tv-series en films weer te verkopen aan concurrenten, in plaats van ze exclusief te houden voor de Disney+-streamingdienst.
Ondanks de omzetstijging wil ook Disney ongeveer 7000 banen schrappen. Disney had per oktober 200.000 werknemers, waarvan 166.000 in de VS.