Publicis Groupe NV rapporteerde over het afgelopen kwartaal een beter dan verwachte omzetgroei nadat de draai van het bedrijf naar data-analyse en digitaal gerichte marketing de druk op de traditionele media-uitgaven hielp tegengaan.
De netto-omzet bedroeg 3,08 miljard euro in het eerste kwartaal, iets beter dan de gemiddelde schatting van 3,01 miljard euro van analisten ondervraagd door Bloomberg.
De autonome groei versnelde tot 7,1 procent vergeleken met de schatting van analisten van 4,4 procent.
Publicis stelt dat met name de data- en technologie-eenheid – waaronder de Epsilon- en Publicis Sapient-activiteiten – de groei heeft gestimuleerd. De operatie, die nu goed is voor ongeveer een derde van de omzet van het bedrijf, helpt klanten bij het werken met digitale strategieën.
De Amerikaanse branchegenoot Omnicom rapporteerde dinsdag al goede cijfers en de Britse advertentiegroep WPP groeide dit jaar met maar liefst 5 procent.