Digitaal transformeren als traditionele wijnspecialist

Door covid werd een e-commercetraject urgent voor De Bruijn Wijnkopers. Maar hoe pak je dat aan als intern de knowhow en mankracht ontbreekt? 
Het 250 jaar oude familiebedrijf was al online actief, maar voor de pandemie werd er vooral offline zaken gedaan en kennis gedeeld. In deze video vertellen Jesaja Alberto (De Bruijn Wijnkopers) en Samanta Pijl (ShopWorks) hoe de oudste zelfstandige wijnkoperij tijdens covid digitaal moest gaan.
Intern ontbrak de know-how en mankracht om een e-commercetraject op te starten. Na een zoektocht van een jaar is gekozen voor de Shopware-oplossing van Shopworks, waarmee zowel horeca, retail als B2C wordt bediend. Wat waren de eisen bij aanvang? Hoe is De Bruijn Wijnkopers tot een bureaukeuze gekomen? Wat betekende deze digitale transformatie voor het bedrijf en hoe was de rolverdeling? De twee delen cruciale learnings die zij opdeden.
Collectie: Emerce E-commerce Platforms
Sprekers: Jesaja Alberto (Business Development and Product Sourcing bij De Bruijn Wijnkopers) en Samanta Pijl (Account Director bij ShopWorks)
Host: Ronald ter Voert

Lees hier het bericht