De allereerste E-mail Benchmark op internationaal niveau

Branchevereniging DDMA en de Global Data & Marketing Alliance (GDMA) hebben de krachten gebundeld met Email Service Providers (ESPs) voor de allereerste GDMA International Email Benchmark.
In een continu veranderende data- en marketingindustrie is een E-mail Benchmark op internationaal niveau daarom meer nodig dan ooit. De Benchmark helpt de positie van e-mail als kanaal te versterken en geeft waardevolle praktische inzichten in de vorm van een onafhankelijke nulmeting van de huidige stand van zaken binnen het vakgebied, zeggen de partners.
E-mailmarketing is snel uitgegroeid tot een belangrijk en onschatbaar onderdeel van het arsenaal van elke marketeer. Omdat er veel uitdagingen en kansen zijn op het gebied van e-mailmarketing, vond GDMA het cruciaal om deze internationale e-mailstudie uit te voeren ‘om te vergelijken wat we weten, om anderen in staat te stellen te vergelijken wat we hebben en om ons allemaal te leren hoe we ons kunnen aanpassen aan deze veranderende omgeving’.
Naast cijfers gaat de GDMA International Email Benchmark ook in op drie belangrijke internationale e-mailtrends en praktische aanbevelingen voor branche-experts over hoe op deze trends in te spelen:
• Tools voor AI-gestuurde content & creatie nemen toe – Moeten onze creatieven bang zijn voor AI?
• E-mail wint terrein in de naderende privacy-first wereld
• De opkomst van AI & BIMI voor het verbeteren van e-mail deliverability
Foto Markus Winkler (cc)

Lees hier het bericht