Daniël Sytsma verlaat Dentsu Creative, gaat zelfstandig

De global chief design officer van Dentsu Creative, Daniël Sytsma, verlaat de beursgenoteerde bureaugigant en gaat verder als zelfstandig creative director en design consultant.
De Nederlander maakt het nieuws gisteren bekend met een bericht aan zijn zakelijke netwerk. Zijn vertrek komt enkele maanden na het verdwijnen van het laatste restje van het creatieve bureau ACHTUNG!, waar hij vijftien jaar geleden zijn begon. Afgelopen najaar veranderde de naam DentsuACHTUNG! in Dentsu Creative.
In zijn nieuwe zelfstandige rol gaat Sytsma bureaus en merken helpen met het versterken van design en creativiteit. Daarbij richt hij zich op merkidentiteiten, digitale producten en innovatieve campagnes. Dat doet hij op project- of interimbasis met een flexibele schil van experts om zich heen.
Afgelopen zomer werd Dentsu Creative al gelanceerd op het Cannes Festival of Creativity. De Creative-tak brengt alle bestaande creatieve bureaus van Dentsu samen in een nieuwe, internationale bureaupropositie. In Nederland heeeft dentsuACHTUNG! deze creatieve integratie drie jaar geleden al volbracht. Onder leiding van Boris Nihom en Sven Vening voegde het bureau de labels ACHTUNG!, Studio Kraftwerk, mcgarrybowen en Isobar samen onder een managementteam.

Lees hier het bericht