Crisp neemt maaltijdbox De Krat over

App-only supermarkt Crisp neemt maaltijdbox De Krat over om, zo heet het, gezond eten mogelijk te maken voor meer mensen. Met de overname biedt Crisp haar klanten een complete variatie aan ‘gemaksopties van goede kwaliteit’.
Klanten kunnen voortaan kiezen voor een maaltijdbox met geportioneerde ingrediënten voor een vast bedrag per week.
De Krat werd in 2010 opgericht als eerste maaltijdbox van Nederland, is winstgevend en sinds 2015 B Corp gecertificeerd.
‘Wat je eet, moet je kunnen vertrouwen,’ zegt Tessa Venker, directeur van De Krat. ‘Consumenten zoeken steeds vaker naar lokale en duurzame producten. Zij willen gezond en gevarieerd eten uit het seizoen, van onze eigen Nederlandse boeren. Met die gedeelde filosofie schoven we bij Crisp aan tafel en zagen we een perfecte match en een logische kruisbestuiving.’
Zowel op het gebied van product en propositie als op de operationele organisatie zagen Crisp en De Krat naar eigen zeggen een duidelijke synergie. Vanaf begin dit jaar konden klanten van De Krat al boodschappen van Crisp aan hun mandje toevoegen. De aankomende periode wordt gebruikt om het aanbod van De Krat op te schalen met de eigen software en de logistiek van Crisp.
De eerste Crisp-klanten krijgen vervolgens vanaf februari de optie om voor een maaltijdbox-abonnement te kiezen. De expertise rondom recept- en maaltijdboxontwikkeling wordt daarna verder geïntegreerd binnen de infrastructuur van Crisp en in de zomer vindt de volledige merk- en ketenintegratie plaats. Alle medewerkers van De Krat gaan mee naar Crisp.
De maaltijdboxen zijn in verschillende varianten verkrijgbaar vanaf 44 euro voor 2 personen.
In september kondigde Crisp ook al de acquisitie van lokale leverancier De Eetfabriek aan, waarmee Crisp vers bereide, kant-en-klare maaltijden uit eigen keuken aanbiedt.

Lees hier het bericht